Sinds maart 2023 heeft OZO een app. Deze kun je downloaden in de Play Store of App Store.
Zoek op "OZO" en download de app. Volg de instructies in de app om de app te activeren.
Let op: wachtwoorden met een speciaal teken worden niet herkend bij het inloggen via de app.
Een speciaal teken is bijvoorbeeld; %, &, #, $.
Hierdoor krijg je een foutmelding te zien met de melding van een ongeldige gebruikersnaam of wachtwoord.
Los dit op door via https://ozo.zorgverband.nl het wachtwoord te wijzigen. Gebruik bij voorkeur een "wachtwoordzin". Dit is een wachtwoord van minimaal 20 tekens, zonder spatie of speciale tekens. Bijvoorbeeld "metozokanikopeenveiligemaniercontactmaken".
In dit artikel wordt uitgelegd hoe je je wachtwoord kunt wijzigen.
Meldingen inschakelen
Om meldingen op je telefoon te ontvangen, moeten push-meldingen aan gezet worden in de algemene instellingen op de telefoon.
Wanneer je de de eerste keer bent ingelogd, wordt er automatisch gevraagd of je push-meldingen wil ontvangen. Als je dit bevestigd, zal er tevens een melding vanaf je telefooninstellingen komen, met de vraag of je deze meldingen wil toestaan.
Wanneer je na de eerste keer inloggen, alsnog de push-meldingen wil ontvangen, dan kun je onderstaande stappen volgen.
Android
Open de telefoon.
Houdt de app van OZO lang ingedrukt.
Vervolgens kies je voor App-info.
Controleer of ‘Meldingen weergeven’ aan staat.
Om een cijfer te zien bij de app, moet ‘app-pictogrambadges’ aan staan.
Apple
Open de telefoon.
Ga naar Instellingen.
Ga naar de app van OZO.
Klik op ‘Meldingen’.
Controleer of ‘Sta meldingen toe’ aan staat.
Tevens kun je aangeven op welke manier je de meldingen wil ontvangen.
Ik krijg geen meldingen
Krijg je alsnog geen meldingen? Controleer dan of je apparaat gekoppeld is.
Ga via de internetbrowser naar https://ozo.zorgverband.nl.
Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
Klik op je naam, rechts bovenin beeld.
Klik vervolgens op ‘Apparaatbeheer’.
Hier zie je met welk apparaat je gekoppeld bent aan je OZO-account.
Let op; ben jij als onderdeel van een team gekoppeld aan een cliënt (en niet persoonlijk in het netwerk toegevoegd), dan krijg je geen push-meldingen op de telefoon of persoonlijke e-mailnotificaties.
SSO-koppeling
Maak jij gebruik van een SSO-koppeling om in te loggen in OZO, dan kun je helaas op dit moment nog geen gebruik maken van de app.
Er wordt gewerkt aan een oplossing hiervoor.