Hoe werkt het team-account in de huisartsenpraktijk?

Ieder teamlid heeft altijd een persoonlijk OZO account. Deze worden samengebracht in OZO onder één team van huisartsen en assistentes. Het team wordt in het netwerk van alle patiënten gekoppeld, waardoor je alle patiënten en berichten kunt zien. De berichten komen binnen op het algemeen mailadres (assistentes) of je kunt dagelijks inloggen.


De assistentes doen de triage door berichten te lezen, te reageren, overleggen met de huisarts. Wanneer een bericht is geopend, staat het bericht bij andere teamleden op gelezen. Je kunt eventueel het bericht verwerken in het patiëntdossier. 


Wanneer je wilt dat een collega het bericht leest of een reactie geeft, kun je het bericht op ongelezen zetten. Vraag de betreffende collega om het bericht te openen.


De POH in de praktijk heeft meestal een eigen OZO-account. Het team kan de POH vervangen. 


Wat zijn de voordelen?

  • Geen dubbele berichten meer
  • Geen vervanging nodig bij afwezigheid
  • Artsen/assistentes kunnen bij alle OZO patiënten
  • Berichten worden altijd opgepakt
  • Met persoonlijk OZO account werkt de SSO koppeling met het HIS beter


Voor teamaccounts geldt:

  • De melding per mail kun je uitzetten, je logt dan dagelijks uit jezelf in
  • Ieder teamlid kan bij alle patiënten en berichten , wanneer het een teamlid het bericht opent (vaak de assistentes) dan staat het bericht op gelezen bij de andere teamleden
  • Teamleden kunnen makkelijk toegevoegd en/of verwijderd worden uit het team. (bijv. waarnemend artsen, tijdelijke assistentes etc.)

 


Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.