Melding actielijst team

Een melding van een bericht aan het team komt binnen op het teammail, dit is een melding dat er een bericht in OZOverbindzorg staat. 
Als een collega teamlid het bericht al heeft geopend en afgehandeld, dan wordt het bericht automatisch verplaats van de actielijst naar het postvak. Als jij dan later kijkt zie je dus niets meer op de actielijst staan. Wil je dat een bericht op de actielijst moet blijven staan dan klik je de 3 puntjes en vervolgens op 'maak ongelezen'.

Melding team

Als alleen het team gekoppeld is aan de cliënt, in veel gevallen bij een huisartsenpraktijk of thuiszorgteam, krijgt het team de rol VAN als 1 teamlid het bericht verstuurd. 

Het team staat in de verzendlijst standaard aangevinkt en is ook niet uit te vinken. Een reactie op het bericht komt daarmee ook altijd binnen bij het team als actie en eventueel als e-mail (wanneer er een mailadres in het team account staat).


Teamlid persoonlijk gekoppeld 
Indien er naast het team ook nog leden van dat team persoonlijk gekoppeld zijn, bijvoorbeeld als wijkverpleegkundige of EVV’er, dan werkt het op een iets andere manier:
- Als een teamlid die persoonlijk gekoppeld is aan de cliënt een bericht gaat versturen dan staat het team automatisch aangevinkt maar is deze wel uit te vinken. Dit teamlid krijgt bij het versturen van het bericht de rol VAN en als het team is aangevinkt dan krijgt het team de rol AAN. Dit geldt ook voor een andere persoonlijk gekoppeld teamlid die is aangevinkt. Het team krijgt hiervan geen e-mail en ook staat het bericht niet op de actielijst. Diegene die het bericht verstuurd heeft is per slot van rekening ook onderdeel van het team.

- Als een deelnemers, anders dan een teamlid, een reactie stuurt dan krijgen zowel het team en het persoonlijk gekoppeld teamlid een e-mail en bij allen is het bericht te zien op de actielijst. Indien het teamlid dat ook persoonlijk gekoppeld is, het bericht als eerste heeft geopend dan verdwijnt deze ook van de actielijst van alle andere teamleden. Opent een teamlid die niet persoonlijk gekoppeld is aan de cliënt het bericht dan blijft het bericht nog wel op de actielijst van de persoonlijk gekoppelde teamleden, die betrokken zijn bij het bericht, op de actielijst staan.
- Als een teamlid, die niet persoonlijk gekoppeld is aan de cliënt, een reactie op een bericht verstuurd dan krijgt het persoonlijk gekoppeld teamlid hiervan een e-mail en het bericht komt op de actielijst. Voor alle andere teamleden staat het bericht niet op de actielijst.
- Als een persoonlijk gekoppeld teamlid een reactie op een bericht verstuurd dan komt het bericht niet op de actielijst van het team en wordt er ook geen e-mail gestuurd aan het team. Diegene die de reactie gestuurd heeft is per slot van rekening ook onderdeel van het team.

Samengevat, als een teamlid een bericht stuurt of leest dan wordt het bericht voor alle teamleden direct op gelezen gezet. Dit gebeurd niet voor teamleden die ook los gekoppeld zijn aan het netwerk en persoonlijk gekoppeld zijn aan het bericht.  

C
Chantal is the author of this solution article.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.