Sinds maart 2023 heeft OZO een app. Deze kun je downloaden in de Play Store of App Store. (LdG: linkjes toevoegen onder de tekst die verwijzen naar de appstores)
Zoek op "OZO" en download de app. Volg de instructies in de app om de app te activeren.
Meldingen inschakelen
Om meldingen op je telefoon te ontvangen, moeten push-meldingen aan gezet worden in de algemene instellingen op de telefoon. (LdG: dit vraagt de app zelf nadat je de eerste keer bent ingelogd. Als je binnen de app aangeeft dat je notificaties wilt ontvangen stuurt daarna de telefoon je ook nog de vraag of je dat wilt toestaan. Weiger je dat op dat moment, dus de vraag van de telefoon dan moet je onderstaande uitvoeren. Als je toestemming geeft dan werkt het zonder onderstaande stappen.)
Android
Open de telefoon.
Houdt de app van OZO lang ingedrukt.
Vervolgens kies je voor App-info.
Controleer of ‘Meldingen weergeven’ aan staat.
Om een cijfer te zien bij de app, moet ‘app-pictogrambadges’ aan staan.
Apple
Open de telefoon.
Ga naar Instellingen.
Ga naar de app van OZO.
Klik op ‘Meldingen’.
Controleer of ‘Sta meldingen toe’ aan staat.
Tevens kun je aangeven op welke manier je de meldingen wil ontvangen.
Ik krijg geen meldingen
Krijg je alsnog geen meldingen? Controleer dan of je apparaat gekoppeld is.
Ga via de internetbrowser naar https://ozo.zorgverband.nl.
Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
Klik op je naam, rechts bovenin beeld.
Klik vervolgens op ‘Apparaatbeheer’.
Hier zie je met welk apparaat je gekoppeld bent aan je OZO-account.
Let op; ben jij als onderdeel van een team gekoppeld aan een cliënt (en niet persoonlijk in het netwerk toegevoegd), dan krijg je geen push-meldingen op de telefoon of persoonlijke e-mailnotificaties.
SSO-koppeling
Maak jij gebruik van een SSO-koppeling om in te loggen in OZO, dan kun je helaas op dit moment nog geen gebruik maken van de app.
Er wordt gewerkt aan een oplossing hiervoor.