Twee-stapsbeveiliging of authenticator app instellen

Twee-stap methoden

Voor het instellen van de twee-stapsbeveiliging, is het mogelijk om gebruik te maken van een sms-code of authenticator app. 

Het is mogelijk om één van beiden in te stellen, maar er kan ook voor gekozen worden om zowel sms als authenticatorapp in te stellen. In dit geval wordt er gevraagd om een voorkeur in te stellen. Wanneer deze voorkeursmethode om enige reden niet werkt, wordt er automatisch een twee-stapscode verzonden naar de ander ingestelde methode. 


Instellen twee-stap methode

1. Log in bij OZO

2. Klik rechts bovenin op jouw initialen en ga naar jouw profiel

3. Klik vervolgens op het potloodje voor 'twee-stapsbeveiliging'. 

4. Er verschijnt een scherm waar je de beveiliging via een SMS of Authenticator APP kunt instellen. Klik op de knop instellen onder de methode naar keuze.


    Beveiligingscode via SMS instellen:

    1. Vul jouw telefoonnummer in

    2. Vink aan of jouw telefoonnummer in OZO aan jouw netwerk mag worden weergegeven

    3. Klik op bewaar

    4. Vervolgens zie je onder de SMS methode in groene letter 'ingesteld' staan

    5. Nu ontvang je voor het inloggen bij OZO een code op jouw mobiele telefoonnummer


Wil je jouw telefoonnummer aanpassen voor het ontvangen van de beveiligingscode? Klik dan op wijzig.


    Beveiligingscode via Authenticator APP instellen:

    1. Voor deze methode heb je en Authenticator APP op je telefoon nodig. Download deze APP voordat je verder gaat

    2. Open je Authenticator APP en selecteer je account om je eenmalige wachtwoordcode in te voeren

    3. Scan de QR code om jouw authenticator APP aan jouw account te koppelen, je ontvangt nu een code

    4. Vul de code in op de plek onder de QR-code

   5. Nu is je OZO-account gekoppeld aan de authenticator APP


Werkt het scannen van de QR-code om een of andere reden niet, dan kun je in je authenticator APP ook de code invullen die onder 'geheime sleutel' staat. 


Wil je de twee-stapscode per mail ontvangen, omdat je geen mobiele telefoon hebt? 

Neem dan contact op met onze helpdesk via helpdesk@ozoverbindzorg.nl


Voorkeur twee-stapsmethode instellen

Zodra je meer dan één methode hebt ingesteld, zie je in je account welke optie de voorkeursmethode is en welke methode is ingesteld als back-up. Dit houdt in dat zodra de voorkeursmethode niet werkt, de code automatisch wordt verzonden naar de back-up methode. 


Om dit te wijzigen, klik je weer op het potlood voor 'twee-stapsbeveiliging'.

In het volgende scherm kun je een aantal wijzigingen doen.

Onder 'SMS';

  1. Wijzig. Hiermee wijzig je het telefoonnummer waar de sms-code naar verzonden wordt.
  2. Deactiveer. Hiermee wordt er geen sms-code meer verzonden.
  3. Maak voorkeur. In onderstaand voorbeeld, wordt in dit geval de SMS ingesteld als voorkeursmethode, waarmee automatisch de authenticator app ingesteld wordt als backupmethode.


Onder 'Authenticator app':

  1. Opnieuw instellen. Hiermee stel je de authenticator app opnieuw in voor de koppeling met OZO.
  2. Deactiveer. Hiermee wordt er geen code meer verzonden via de authenticator app.



Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.