Hoe voeg ik een client/jeugdige toe? (incl. stappenplan)

Bekijk de instructievideo of volg onderstaand stappenplan om een cliënt/jeugdige toe te voegen aan OZO: 


Let op: Ben je geen coördinator in OZO? Dan zie je alleen de knop 'koppel cliënt'. 

Wil je zelf cliënten in kunnen schrijven, neem dan contact met ons op via [email protected].


Stappenplan maak een netwerk van een cliënt/jeugdige aan:


Stap 1: Informeer de cliënt/mantelzorger

  • Ga in gesprek over wat OZO is en wie er  aan het netwerk van de cliënt mogen deelnemen.
  • Gebruik hiervoor het informatiemateriaal (informatiebrief, introductievideo, folders of een infographic). Bestel folders via [email protected]


Stap 2: Maak een account aan voor de cliënt

Krijg je de melding dat een BSN al voorkomt? Klik hier om jezelf te koppelen aan het netwerk van de cliënt.

  • Klik in de kolom netwerk onderaan op ‘toevoegen' en daarna 'voeg toe'.
  • Vul het BSN-nummer in en klik op 'volgende'. 
  • Vul de persoonlijke gegevens in.
  • Vink aan of de cliënt toegang wil tot zijn account en klik op volgende.
    Let op: vul hier geen mailadres van de vertegenwoordiger/mantelzorger in.
  • Vink de modules aan die van toepassing zijn. Klik op 'bewaar'.
  • De uitnodiging is per mail verstuurd, de cliënt of zijn vertegenwoordiger kan het account activeren.


Stap 3: Voeg persoonlijke relaties (mantelzorger, familie, vrienden, kennissen) toe

  • Klik in het cliëntprofiel op 'persoonlijke relaties' en klik op ‘voeg toe’.
  • Geef aan wat de verwantschap is en of de persoon de vertegenwoordiger (dit is vaak de eerste contactpersoon) van de cliënt is. 
  • Vul de persoonlijke gegevens in. 
  • Vul bij ‘toegang tot het systeem’ het mailadres in. 
  • Klik op 'bewaar'.
  • De uitnodiging is per mail verstuurd, de persoonlijke relatie kan het account activeren.


Stap 4: Voeg professionele relaties toe

  • Klik op het potloodje voor het type organisatie dat je wilt toevoegen.
  • Selecteer de juiste organisatie, klik op 'bewaar'.
  • Vink de juiste professional en/of team aan, klik op 'bewaar'.
  • Kun je een professional niet vinden of past geen van de genoemde organisatietypes bij zijn/haar organisatie? Dan kun je de professional vinden via het kopje 'zoek professional of team op naam of functie'.
  • Heeft de professional nog geen OZO-account dan kan diegene een account aanvragen via ozoverbindzorg.nl/aanmelden.


Stap 5: Informeer het netwerk

  • Stuur een welkomsbericht via OZO om iedereen te informeren dat de cliënt in OZO staat en er gecommuniceerd kan worden. Hoe verstuur ik een bericht via OZOverbindzorg?
  • Stuur een mail naar de cliënt en hun vertegenwoordiger dat er een OZO uitnodiging is verstuurd, het kan zijn dat deze mail in de ongewenste postvak terecht is gekomen. 


Downloads: 

Digitaal inschrijfformulier

Inschrijfformulieren

Downloads / informatiemateriaal


Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.