Bekijk de instructievideo of volg onderstaand stappenplan om een cliënt/jeugdige toe te voegen aan OZO:
Let op: Ben je geen coördinator in OZO? Dan zie je alleen de knop 'koppel cliënt'.
Wil je zelf cliënten in kunnen schrijven, neem dan contact met ons op via [email protected].
Stappenplan maak een netwerk van een cliënt/jeugdige aan:
Stap 1: Informeer de cliënt/mantelzorger
- Ga in gesprek over wat OZO is en wie er aan het netwerk van de cliënt mogen deelnemen.
- Gebruik hiervoor het informatiemateriaal (informatiebrief, introductievideo, folders of een infographic). Bestel folders via [email protected]
Stap 2: Maak een account aan voor de cliënt
Krijg je de melding dat een BSN al voorkomt? Klik hier om jezelf te koppelen aan het netwerk van de cliënt.
- Klik in de kolom netwerk onderaan op ‘toevoegen' en daarna 'voeg toe'.
- Vul het BSN-nummer in en klik op 'volgende'.
- Vul de persoonlijke gegevens in.
- Vink aan of de cliënt toegang wil tot zijn account en klik op volgende.
Let op: vul hier geen mailadres van de vertegenwoordiger/mantelzorger in. - Vink de modules aan die van toepassing zijn. Klik op 'bewaar'.
- De uitnodiging is per mail verstuurd, de cliënt of zijn vertegenwoordiger kan het account activeren.
Stap 3: Voeg persoonlijke relaties (mantelzorger, familie, vrienden, kennissen) toe
- Klik in het cliëntprofiel op 'persoonlijke relaties' en klik op ‘voeg toe’.
- Geef aan wat de verwantschap is en of de persoon de vertegenwoordiger (dit is vaak de eerste contactpersoon) van de cliënt is.
- Vul de persoonlijke gegevens in.
- Vul bij ‘toegang tot het systeem’ het mailadres in.
- Klik op 'bewaar'.
- De uitnodiging is per mail verstuurd, de persoonlijke relatie kan het account activeren.
Stap 4: Voeg professionele relaties toe
- Klik op het potloodje voor het type organisatie dat je wilt toevoegen.
- Selecteer de juiste organisatie, klik op 'bewaar'.
- Vink de juiste professional en/of team aan, klik op 'bewaar'.
- Kun je een professional niet vinden of past geen van de genoemde organisatietypes bij zijn/haar organisatie? Dan kun je de professional vinden via het kopje 'zoek professional of team op naam of functie'.
- Heeft de professional nog geen OZO-account dan kan diegene een account aanvragen via ozoverbindzorg.nl/aanmelden.
Stap 5: Informeer het netwerk
- Stuur een welkomsbericht via OZO om iedereen te informeren dat de cliënt in OZO staat en er gecommuniceerd kan worden. Hoe verstuur ik een bericht via OZOverbindzorg?
- Stuur een mail naar de cliënt en hun vertegenwoordiger dat er een OZO uitnodiging is verstuurd, het kan zijn dat deze mail in de ongewenste postvak terecht is gekomen.
Downloads:
Downloads / informatiemateriaal